torsdag 6 juni 2013

Fitnessfighten dag 3 & 4

Dag 4 av fitnessfighten är snart slut och likaså är jag:)

Dag 3:

Träning: Kändes bra att ha träningen avklarad innan lunch, speciellt som resten av dagen bestod av studentfirande av bästaste lillsvägerskan och klockan var 23 innan vi kom hem. Styrkan gick bra men eftersom jag hade slut på inhalatorer (får astma av pollenallergin) så vågade jag inte ge mig ut och springa utan det fick bli upphopp, krysshopp och höga knän som cardio...mitt på trallen så grannarna börjar nog fundera på vad jag sysslar med.
Maten: Missade ett mellanmål pga att jag inte kunde ställa mig och äta precis när studenten väntades komma. Middagen fick bli sånt som var "godkänt" på buffén. Fuskade genom att ersätta pastan/riset med en skiva bröd men lyckades motstå både bubbel och tårta så det känns som ett klart godkänt.
Sötsuget: Jag var väääldigt sugen att smaka på tårtorna...fick nöja mig med att fota dem istället... Eller ok jag fuskade där med...smakade 1 sked av Lillebror.

Dag 4:
Träning: FAN FAN FAN...känner mig misslyckad som inte lyckades genomföra den idag. Vi har målat hus hela dagen och kroppen orkade verkligen inte nu när klockan blev efter 21. Samtidigt som jag som sagt känner mig misslyckad som inte tränar här och nu så tänker jag att det inte FÅR vara hela världen. Jag har så många år av tvångsträning, tvångstankar och ångest bakom mig att jag nu vill träna just för att jag VILL. Det får vara ok att dagens träning bestod av målning helt enkelt och ångesten tänker jag vägra.
Maten: Har gått bra...middagen blev väldigt sen så kvällsmålet hoppas över. Insåg även att jag på nåt vänster råkat äta för lite till lunch dom andra dagarna.
Sötsuget: Helt ok faktsikt...även om jag precis sa till A att jag mer än gärna skulle byta ut tre av dagens måltider mot tre kakor istället:)

1 kommentar:

  1. Så himla bra jobbat! Jag tycker du kämpar på bra. Omställningar är ju alltid jobbiga i början, men sen när man kommit in i det hela så rullar det säkert på.

    Jag måste också ta tag i mig själv, var superduktig för ett tag sen men ramlade tillbaka. Som tur är så rör jag ju på mig varje dag så jag står väl egentligen bara still.

    Men snart så!

    SvaraRadera