måndag 28 januari 2013

Virkad greppboll

Efter att Lillebror hade fått sig en virkad lekboll beställde en "dagismamma" en annan slags lekboll till sin lilla tjej på 6 månader. Så jag virkade lite, svor lite, virkade lite mer, svor lite mer och sydde sedan ihop alla delar och kunde efter några om och men leverera en grön och rosa greppboll till en nöjd tös.
Egentligen ska man kunna vränga ut och in på bollen så den får taggarna utåt....jag kan för mitt liv inte få detta att fungera...inte någon annan som prövat heller så därför är det här helt enkelt en icke-vändbar boll.


Mönstret hittades i tidningen Land och är från Marks och Kattens.http://www.marks-kattens.se/stickat/monster/babyleksaker Jag har mailat och frågat om jag får dela med mig av mönstret till er men jag har tyvärr inte fått något svar ännu.

update: min boll är virkad i ett annat garn och med en annan nål och är snarare 20*20 cm ön 10*10 som den skulle blivit.

3 kommentarer:

  1. Åh, en slik skulle jeg gjerne ha laget! Du har ikke hørt noe fra de ang å dele mønsteret? Det hadde jo vært supert ;-)

    SvaraRadera