torsdag 17 januari 2013

Bara Jag och Småpojkarna

Idag går vi in på dag #5 som ensamstående tvåpojksmamma. Jag vet inte jag....det är påfrestande till tusen det här. Hur söta dom än må vara så.... jo jag vill gärna ha hem den där sambon igen. Om inte annat för att det bara snöar och snöar och snöar och om det är något som är sambons jobb här hemma så är det snöskottning. Ja allt som har att göra med kyla och snö och vinter....sånt får han gärna göra.


Dagens skottning fick jag hur som helst ta tag i själv och därmed var förmiddagens motion avklarad. Plötsligt känns tomten ofantligt stor och uppfarten alldeles onödigt lång och kanske att man ändå skulle kunna parkera bilen längst där nere....och den andra bilen kan väl stå någon annanstans bara. Allt för att slippa skotta snö.
Fast egentligen var det inte så farligt....det var pudersnö och inte speciellt tungt med andra ord....men ibland vill jag bara vara bekväm av mig....och bekvämt kommer snöskottning aldrig att beskrivas som.

Inte imorgon....och inte på lördag och inte riktigt på söndag heller men sent söndag kväll...DÅ kommer stora hjärtat hem igen. Ja tack!

2 kommentarer:

  1. Jag är galet impad av dig att du orkar! Ses imorn! Kram

    SvaraRadera
  2. Häromdagen var jag hos mina föräldrar och skottade, på kontoret och sen hemma... Hemma svor jag över sambons sjukt stora parkering som han envisas med att ha och som ska skottas. Sen var den dagen över. Nästan risk för att man själv blev skotte :) ;)

    Förstår att det är tungt att dra hela lasset själv hemma, det tar på krafterna och sen dessutom när man är ledsen. Ta hand om dig och gör allting på en lagom nivå.. som att till exempel ställa bilen längst ner och bara skotta det nödvändigaste.
    Kram
    Helena

    SvaraRadera