torsdag 13 december 2012

Luciamorgon

Här är det fullt upp...med allt utom just här inne.
Jag försöker förbrilt hinna med att virka klart en och annan beställning, julpynta lite, ta hand om det där vardagliga tråkgörat, fixa inför alla möjliga födelsedagar och samtidigt hinna med dom två små pojkarna.
Konstigt att jag inte tyckte att jag hade all tid i världen innan Lillebror kom....för att inte tala om innan Storebror kom. Ni som har barn känner igen tankarna va?!;)

Snabb summering av tiden sedan sist:
  1. Det har pysslats en hel del...bla har Storebror fått sig en robottavla.
  2. Jag har bakat till förbannelse...över 600 kakor och inga finns kvar! När kakorna bakades hade jag ingen bakhjälp men efter 30-kalaset är jag nu stolt innehavare av en underbart fin rosa assistent. Den invigdes med ett lussebullsbak igår.
  3. Vi har haft namngivningskalas för Lillebror.
  4. Storebrors nya säng har blivit klar och har fått nya röda handtag.
  5. Storebror har fått väldigt långt hår och ville gärna pröva hårspännen, mamman satte glatt upp luggen.
  6. Det har hunnit bli både 1:a och 2:a advent och årets första hyacint har redan hunnit vissna. Nu väntar nya på att få slå ut.


1 kommentar:

  1. Härligt med mycket på gång även om man behöver en paus då och då :)

    SvaraRadera