måndag 17 december 2012

Begär omstart


Vissa dagar vill man helst bara radera...idag är definitivt en sådan dag.
Vi kom iväg sent till dagis för att mötas i grinden av att kräksjukan har drabbat halva styrkan av både personal och barn. Jaja...nu var vi där så jag höll tummarna och lämnade av Storebror som ville leka. Väl hemma igen blev Lillebrors sömn inte riktigt vad den skulle men vi fick till en lång promenad i ett relativt varmt och vackert väder.
När Storebror skulle hämtas visade det sig att han inte hade hunnit få av sig kläderna i tid och på hans krok hängde två påsar fyllda med kissig overall, stövlar och kläder. Smått irriterad blev jag över att ingen kunde ringt och talat om detta för mig under de fyra timmar som gått sedan olyckan. Nu stod vi där utan vare sig ytterkläder eller skor. Skor kunde vi låna men det var en frusen pojke som kom hem i en tunn fleecetröja...tur att detta inte var en av dom dagar då jag GÅTT för att hämta honom.

Lillebror ville inte sova efter hemkomsten heller och avslutade eftermiddagen med att ramla och bita ett stort jack i tungan så blodet verkligen flödade. Under tiden hade jag tvättat overallen och försökt diska! stövlarna....vågade inte kasta in kavat-kängorna i tvättmaskinen. Dock har vi ingen torktumlare och inte heller har vi någon extra overall så svärmor var snäll och plockade upp den blöta för att torka den åt oss.

Inte heller när det blev sängdags ville Lillebror sova utan klockan blev 22.35 och en massa spring och omstoppningar senare sover nu BÅDA barnen.

Jobbigast med hela dagen är att Storebror har varit så duktig och snäll men eftersom jag är ensam hemma några nätter så var jag tvungen att ta hand om en trilskandes Eliah och kunde därför inte mysa med Neo som han så sött bad om....det värker i mammahjärtat sådana gånger. Nu gjorde jag iordning med lite kvällsfilm inne i hans rum och tände lite mysbelysning och hoppas att han var nöjd när han somnade även om jag bara kunde springa in och gosa korta stunder i taget.

Nä....vår vecka får helt enkelt börja imorgon istället....och resten av veckan får Storebror vara hemma och förhoppningsvis slippa bli sjuk.

Nu är klockan 23:38 och jag är fortfarande mitt i julgodistillverkningen...jippikajäääj!


1 kommentar:

  1. Men fy så irriterad jag skulle bli om dagis inte hade hört av sig...
    Så jobbigt när veckorna startar fel. Hos oss var det en halvjobbig dag igår men en mycket bättre idag :D Får se hur resten av veckan tänker vara... :O

    Hoppas att ni mår bra och att jultsök och bök går som det ska!

    kram

    SvaraRadera