onsdag 4 april 2012

Vårkänslor

Åh...idag strålar solen och det känns som vår igen...underbart! Rykten låter säga att det ska komma mer snö hela påsken men jag ignorerar, råignorerar!

Att stå ute på altanen med en kaffekopp i handen och känna hur våren bara väller över mig, det gör mig lycklig ända in i benmärgen. Lycklig och så in i bängen pysselsugen! Vill fram med färgpyttsar, penslar, sprayfärgsburkar, symaskin, virknålar, fina papper...ja ALLT...gärna på en gång:) Men jag tar mig i kragen och inser att det nog är bäst att försöka avsluta något av allt det påbörjade först. Allt lämpar sig dessutom inte att göra med en 3-månaders Lillebror på ena armen.

Nu vill jag dessutom gräva fram allt randigt jag kan hitta....randigt = vår & sommar.
bild: See Emily Play
Allra helst vill jag inspireras av sötaste Emily och stoppa ned det randiga i en kjol i den perfekta längden och hår i knut och med lugg. Jag inser att knuten blir svår att få till eftersom jag har klippt mig. Jag inser också att jag inte kommer att ha lugg eftersom virvlarna gör det omöjligt att trivas med den och kjolen...ja den får nog vänta tills midjan iaf kan anas igen....post-gravid är inte snyggaste kjolfiguren så att säga. Men fint är det....löjligt fint till och med.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar