söndag 29 april 2012

planering, sanering, plantering

Inte många knyst från mig...ber så hemskt mycket om ursäkt men jisses vad jag plötsligt fick mycket att göra. Bara sådär PANG utan förvarning var det tydligen slutet av april och här sitter jag utan ett endaste litet frö i jorden.
Så nu planeras det vad, när och hur. Eftersom det är första året med "seriös" odling (haha...började just bra va;) så måste det först grävas upp gamla land, läggas markduk, byggas pallkragar...å ja...gu vet allt ungefär.
Så skönt att jag tog mig i kragen just så här lägligt, när A har jour (inringd såklart) och jag är ensam med barnen. 2 dagar har jag visst tänkt mig att vi ska hinna det här på...sen far den där karl´n iväg till Italien för att lite snabbt komma hem några timmar söndag natt (läs: fyller tvättkorgen) innan det bär av ytterligare 5 nätter på annan ort....tjolahopp....tur jag älskar karl´n;)...

Så här ser det ut när jag sitter och läser på om vad som trivs med vad, vad som inte trivs med vad och hur och när och vad och varför och....


1 kommentar:

  1. Vilken fin ritning! Jag borde nog göra nåt sånt också för att få ihop det :)

    SvaraRadera