fredag 13 april 2012

Fåglar fåglar fåglar

Vi är flera i familjen som har pippi på fåglar. Jag...och så lillsparven såklart:)
Jag vill sy sådana där fina fåglar som man ser på var och varannan pysselblogg. Det är ju det där kruxet med mitt mindre goda förhållande till symaskinen men hey! hur svårt kan det EGENTLIGEN vara? Nu har jag hittat mönstret iaf....önska mig lycka till (och ja jag veeeeet att jag har en hel del andra projekt som inte är avslutade än...jag är hopplös).
bild och mönster HÄR


MEN det jag egentligen skulle skriva om i det här inlägget var dagens "stora plan": att få ut mig själv, Lillebror och Storebror genom dörren för att promenera ned till en av sjöarna (det vimlar av sjöar här) för att mata dom hemflyttade fåglarna med lite bröd.
Bara hoppas att Lillebror har en bättre dag idag än igår (därav tystnaden)...vet inte om det är ersättningen som ställer till det eller vad det är men det panikskriks i timmar...vilket leder till ett värkande mammahjärta. Det leder också till mycket lite ork och tålamod till Storebrors lekar (och framför allt hyssen)....vilket i sin tur såklart leder till dåligt samvete upphöjt i tusen.

NU sover minsta killen så här har jag inte tid att sitta....måste slänga på mig kläder, borsta tänder *2 och göra oss klara för utelek innan Lillebror bestämmer sig för att slå upp dom stora blå igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar