tisdag 7 maj 2013

Är det verkligen nödvändigt.


Misstolka mig rätt... Det är underbart med ännu en härlig dag med strålande sol och värme, det tänker jag inte klaga på. Jag undrar bara lite blygsamt och väldigt frågande varför det inte kan få vara fint väder i helgen också***. Vore det verkligen för mycket begärt att solen skulle behaga lysa när vi nu har lyckats fixa barnvakt åt båda! barnen (mer om det senare), A är ledig tors-sön och vi ska lägga all tid vi bara kan och även en hel del pengar på att tvätta, skrapa och måla fasaderna? Eller ja....måla lär vi ju knappast göra om det regnar....vi får hålla oss till det något mindre roliga och tillfredsställande förarbetet.

Tack för det väderguden....verkligen tack!

***alla prognoser jag sett säger regn....regn....och lite regn på det.

2 kommentarer:

  1. Jag instämmer! Vill ha det FINA vädret till helgen när vi får gäster och vill hänga ute hela tiden.

    Men fina färgburkar! Ser ut som mina kläder i dag, som går i pastell. ;)

    Tack också för ditt grattis, känns mkt kul.

    Sven och jag hälsar GÄRNA på. Vi kan bäst efter lunch om dagarba. Vi kan i morgon, annars i nästa vecka (gäster på G). Hör av dig hur det ser ut för er! Kram!

    SvaraRadera
  2. Fram till idag har prognoserna för Borås också varit dystra. Nu ser det i alla fall lite, lite mer hoppfulla ut. "Fördelen" med det svenska vädret är att det är ganska ombytligt och oförutsägbart. Vi kan ju in i det sista hoppas på att det blir en fin helg trots allt!

    SvaraRadera