torsdag 11 april 2013

Mini A Ture

När vi var i danmark över påsk lämpade det sig så väl att Illum hade 25% på nästan hela sin barnavdelning en av dagarna. Både Storebror och Lillebror fick därmed nya jackor som fungerar både sommar/vår/höst. Ja...jag tog i rejält med storlekarna...dom ska minsann kunna ha jackorna ett bra tag för jackor det är dyra historier det även med rabatt. Dessa står iaf emot både vind och vatten och andas rejält.
Storebror fick anorakmodellen med dragkedja i sidan. Till Lillebror lyckades jag haffa sista jackan med spetsig huva...och oj så jag hade önskat att det var spetshuvor även i de större storlekarna.


Dock är jag så korkad att jag liksom inte riktigt kan klura ut om det är meningen att man ska ha den där silverstjärnan kvar eller inte. Kanske är det bara en "tagg"?! Ja...den är ju fin och den fungerar som reflex så mina älskade ungar får hur som helst springa runt med stjärnor vare sig det är meningen eller inte:)

Lillebror fick även ett par överdragsbyxor från Wheat som trots att det är ett helt annat märke matchar perfekt i färgen. Måste bara sy på gummiband att ha under foten. Eller bara å bara....det är inte så bara när det kommer till att kånka fram symaskinen och dessutom komma överens med den;)

3 kommentarer: