lördag 9 mars 2013

Härmapan: Recycling tube

Det är lördag och dags för härmapan.

Dom här tuberna har jag tittat på många ggr. Fast helst ville jag inte ha svarta och inte ville jag betala för dom heller:) Görandet var snabbt och enkelt (precis som det ska vara:) däremot tog det en himla tid att få själva görandet gjort...

Letade länge efter tuber som man skickar posters med...under hela den tiden gick sambon runt och smuttade whisky utan att jag insåg att hans whisky faktiskt står i fantastisk användbara rör. Som tur är har han dessutom druckit whisky förr och saknar dessutom förmågan att kasta tomma kartonger och förpackningar.

 Jag kladdade över texten med lite vit målarfärg (den lyste igenom annars) innan jag klädde tuberna med vit självhäftande plast. Hade allra helst velat ha matt plast men nu hade jag en rulle med blank dito hemma.
Sedan gjorde jag ränder med turkos/vitprickig washitejp och klippte ut små trekanter i ekmönstrad självhäftande plast. Till sist skrev jag ut etiketter på dymon. Gamla batterier och trasiga glödlampor har härmed fått ett hem.

ps: sambon går numer glatt och frågar om jag kanske behöver fler rör...whiskyn är tydligen slut och han ställer så gärna upp och köper en ny...ja för MIN skull då;)


12 kommentarer:

  1. Snyggt snyggt!! Kul att du vill vara med i härmpanan! Nu har jag lagt upp mitt bidrag, fick lite sovmorgon idag!! :)Fin lördag på dig!!
    //Sandra

    SvaraRadera
  2. Supersnyggt och riktigt smart! Den idéen ska jag utan tvekan spara på :)

    SvaraRadera
  3. va fina dom blev =) ja har ett gäng som jag har stickor i men de har jag inte gjort nått med.. kanske ska ta å pimpa dom lite =P

    SvaraRadera
  4. Huuur bra som helst! Synd att min sambo inte dricker whisky... Men himla pilligt att klippa ut och sätta fast små trekanter?!

    SvaraRadera
  5. Vilken snygg förvaring till lampor och batterier! Undrar om Pringlesrör också fungerar? Det får jag nog testa :)
    Maria

    SvaraRadera
  6. Stilig återvinning! Har länge känt att en dymo saknas i detta hushåll. Här är ju ytterligare en sak man kan ha den till.

    SvaraRadera
  7. Snyggt som attan! Gud vad du är duktig. :-D Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken bra anledning för din sambo att få dricka whisky!Annika

    SvaraRadera
  9. Har också tänkt precis samma om de dr rören, men det här var ju genialiskt och jag känner även att min man också gärna "hjälpt till".
    Superbra tips!

    SvaraRadera