måndag 4 mars 2013

Bara Massa Plus

Lampor finns det så många jag vill ha att jag omöjligen kan bestämma mig. Med stolar är det likadant...HUR ska jag någonsin kunna välja? Sen kommer vi till mattor....mattor som gör så fantastiskt mycket för ett rum och i vårt fall även ger ett välbehövligt skydd för flygande leksaker som gett både ett och tjugofem märken även i det hårda askgolvet.
Fast jag har inte kunnat hitta en endaste matta som jag verkligen tycker om...inte ens om jag bortser från priset. Fint mönster men fel färg, Rätt färg men för tråkig. Rätt färg men fel nyans. Fel nyans OCH fel mönster. Rätt färg, rätt nyans, rätt mönster men fel mönsterstorlek.Fel material....ja jag vet inte vad det är för fel på mig och mattor.

Så TACK...STORT TACK Fröken Fräken för att du hittade "min" matta. Med rätt mönster, i rätt storlek och med rätt färg i rätt nyans. Dessutom kostar den förvånande nog helt lagom.

 Matta från EM 995:- och kuddfodral från Toodeloo 495:-  (Säljs till förmån för Röda korsets arbete för torkan i östra Afrika) 



Jag skulle mer än gärna inhandla Pia Walléns bomullsfilt cross (mindre kors än hennes ullfilt crux och en hel del billigare) i grått och en fantastiskt fin kudde ( fast en sån försöker jag nog göra själv;) som kompisar till den fina mattan. Även om dom skulle få bo i separata rum.

Har ni några tips på andra fina korsprydda ting? Ge mig!

1 kommentar:

  1. Men vilken fin matta! Den har jag inte sett tidigare! Pia Wallen pläden har vi här hemma, den är så fin!

    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera