söndag 18 november 2012

Trettio år...TRETTIO

Jag har aldrig tänkt på det...att trettio skulle kunna innebära någon slags åldersnoja. Men så plötsligt...trettio....TRETTIO ÅR! Det låter så galet mycket. Och vad har jag gjort med all denna tid?

En del av mig grämer sig så oerhört över alla dessa år som jag slösat bort...på mat, ångest, depressioner...anorexin. Allt som detta inte bara i direkt mening har medfört utan även indirekt, så som utbildning, relationer, vänskap, arbeten.
Jag har fyllt trettio och ÄR ingenting.



Så vänder jag på det...ser allt som jag HAR gjort och allt som mina erfarenheter gjort mig till. Självklart kan jag inte låta bli att ångra en del men samtidigt så: "gjort är gjort" och det enda man kan göra är att blicka framåt och se till att det som hänt får en mening.

Vet ni? Jag ÄR ju faktiskt något och någon! Jag är hon som har avverkat 7 städer i tre länder, hon som dansade sig igenom några år, fann den stora kärleken, flyttade till hus och blev med trädgård. Hon som fått inte bara en utan TVÅ fantastiska små pojkar... Jag är en dotter, ett barnbarn, en vän, granne och en bekant. Jag är en älskad sambo och en gissningsvis ännu mer älskad mamma. Det är inte illa alls...inte på något vis:)



 Idag fyller jag 30 år! Galet men inte så pjåkigt ändå.

8 kommentarer:

  1. Grattis! Mycket bättre att fokusera på allt man har gjort än det som inte blev av - och du har minsann hunnit med en massa meningsfulla saker! hoppas du blir firad riktigt rejält!

    SvaraRadera
  2. Det är mycket du har hunnit med i livet!
    Massor av GRATTIS till dig!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Du har allt att vara stolt över och se bara så mycket fint du hunnit med under dina blott 30 år. Vad är väl egentligen en ålder, mer än några siffror på ett papper!? Allting sitter i huvudet och vi blir som bekant inte äldre än vad vi gör oss ;)
    Hoppas att du hade en fin födelsedag och blev uppvaktad så som sig bör.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis på 30-årdagen! Nästa år fyller jag 30 och det känns så gammalt:) Men som du säger, man får vända på det och se till allt man har gjort och du har ju två fina barn också!

    Ha en fin dag!

    Kram Emma

    SvaraRadera
  5. Våra pojkar har ju ett väldigt fint namn, Eliah:)

    Kika gärna in hos mig och tävla om en Middax Matkasse föresten:)

    Kram igen!

    SvaraRadera
  6. Stort grattis i efterskott!

    Jag kan också tänka så, att jag är över 30 och är ingenting. Jag har inte utbildat mig till något och jag jobbar inte med något speciellt. Men samtidigt är jag ju som du, en mamma, en sambo, en dotter, en syster. Det räknas! :)

    SvaraRadera
  7. Grattis i efterskott :) Du är så mycket och allt räknas :)

    SvaraRadera