tisdag 10 april 2012

påsktårtan

SÅ underbart att få en hel drös med lediga dagar tillsammans hela familjen. Det har fejjats, krattats, körts till tippen och donats men även ätits middagar med både familj och goda vänner, letats påskägg, mysts och inmundigats alltför mycket godis och sötsaker. Precis som en påskhelg ska vara med andra ord.

Inspirerad av den här tårtan som Fröken Pyssel gjort paxade jag påsktårtan. Jordgubbar, björnbär, hallonmousse, mjölkchoklad, Anthon Berg-ägg osv... Jag är mer än nöjd med min allra första marsipantårta (den jag hjälpte far att göra till mors födelsedag -93? räknar jag inte) speciellt som jag bestämde mig för att göra den så enkelt som möjligt....inga svåra figurer eller pyssligt pillande utan simpla former rakt igenom.
Självklart finns det en del som jag skulle göra annorlunda så här i efterhand men då har jag ju en bra anledning att göra en ny tårta snart:)

6 kommentarer:

  1. Du är ju helt otrolig - har du gjort den fina tårtan!?
    Låter som om ni haft en fin påskhelg i vart fall. Hoppas att även denna vecka blir till belåtenhet.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Woho! Kan man beställa en tills nästa gång jag kommer ut till järlåsa skogarna? ;-)

    Jag bokar in stadstur på tis! Vilken tid kommer du in? Ska se om jag kan lösa hämtningen, annars så har jag ju tid att passa 14.00...

    Kram!

    SvaraRadera