torsdag 19 april 2012

consious collection

Nu är det ju ett tag sedan kollektionen släpptes men vad gör det? Mina favoriter är fortfarande dom samma:)

Är inte så mycket för alla samarbeten, specialkollektioner etc då dom ofta lägger på alldeles för mycket på priset....h&m är h&m...punkt! Fast just consious-kollektionerna brukar jag alltid gilla, dels är priserna som i vanliga fall och sedan innehåller dom oftast många plagg som är enkla i ljusa fina färger och väldig tja...maja-aktiga helt enkelt (till skillnad från tex fashion against aids som brukar skrika ut texttryck i neon...not my cup även om ändamålet såklart är hedersvärt). "Lyxvarianten" av kollektionen gillar jag däremot inte alls....inte speciellt användbara plagg och för alldeles för dyra pengar.


bilder: h&m
Har ingen koll alls på om plaggen sålt bra eller inte, dom dyra klänningarna försvann så där vips men den vanliga kollektionen vet jag som sagt inte. För min del blir det inga köp...om jag inte råkar ramla över toppen högst upp till vänster i rätt stl och med guldbonusen brännande i väskan...men det har mest med ekonomi och postgravidkroppen att göra och inte huruvida jag vill ha plaggen i garderoben.

4 kommentarer:

  1. Håller med dig! H&M är H&M, och priserna bör ju vara därefter. Jag har sett ganska mycket av CC kollektionen i butik, så jag tror kanske att den inte sålt så där jättebra. Jag tyckte klänningen längst ner till vänster var så söt... på bild, i verkligheten var den lite too much. För puttinuttig liksom.

    Hoppas du och killarna mår bra!

    Kram kram
    Johanna

    SvaraRadera
  2. Hej! Såg i min blogg att du gillade elefantbodysarna. De är faktiskt till salu. Sydde dem bara för att göra slut på lite tyg, och då är bodys roligast att sy. Mina "bäbisar" (en lillebror och en storasyster) är stora nu. Hör av dig om är intresserad. ingrid.nenkert(at)gmail.com

    SvaraRadera
  3. Vilka fina klänningar! Jag älskar ju rosa och klänningar, så faller såklart direkt! Du har förresten vunnit en liten sak inne hos mig. Maila mig din adress så kommer det en överraskning på posten.

    SvaraRadera
  4. Behöver oxå snåla igen på inköpen men klänningen med det lilla skärpet var väldigt sommarsöt. Får jag nog fundera på om jag ska köpa när det blir sommartider :)

    SvaraRadera