tisdag 19 februari 2013

Fyraårskalasandet

Mitt bland influensabaskilusker, virknålar, snöfall och allt det där andra som livet i allmänhet bjuder på så inträffade något stort.
En liten liten pojke har växt sig "stor" och i lördags blev han hela 4 år! Käraste Storebror!



Fyra år...och huvudet fullt av idéer.  Nr 1 var att vi skulle skicka inbjudningskort. En stolt kille överlämnade själv kortet till några av kompisarna.
 Jag har snöat in på prickar....jag ÄLSKAR prickar...prickar är glada så det blev såklart prickiga presenter.
 ...och prickiga tallrikar och prickiga muggar men RANDIGA sugrör. På dagen hade vi barnkalas med pulkaåkning, korvgrillning och såklart födelsedagsfika. Två av gästerna var dessa flickor. Jag hade premiärbakat både cakepops och dumlekakor. Kanelbullar måste man ha på kalas så det har vi också bakat.
Förrå årets glasståg har Storebror pratat om många gånger och när han fick frågan om han ville ha glasståg eller tårta i år så svarade han: -jag vill ha glasståg...OCH tårta...man kan det mamma. Man kan ha båda. Sagt och gjort...på barnkalaset serverades glasståg...


 ...och på kvällskalaset som gästades av familj och gudföräldrar serverades det tårta. Tårtan skulle vara rosa, ha en Pingu och Pingu skulle dessutom ha en kalashatt på sig. Tack och lov för sköna donnor som denna som kan inspirera gånger som denna.


Det var en trött, uppspelt och väldigt nöjd Storebror som somnade sent den kvällen. Och så var det två väldigt trötta, väldigt nöjda och oerhört stolta föräldrar som somnade ännu senare samma kväll. Tack alla som var med och gjorde vår 4-årings dag!

ps: dom superfina korten, tallrikarna och muggarna kommer från Lagerhaus och papperssugrören samt ballongerna har jag beställt från Klaraform.



3 kommentarer:

  1. Du är så duktig, kreativ och påhittig!
    Vilka finfina kalas du ställt till med. Kan just tänka mig att det var ett väldigt nöjt födelsedagsbarn som satte punkt för den dagen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott till honom och vilket underbart och fint kalas han fick :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Men gud så fint! Grattis till storebror!

    Har googlat candy melts nu, verkar ju himla fiffigt! :)

    SvaraRadera