onsdag 17 oktober 2012

När nålen glöder istället för pennan.

Ja inläggen kommer sporadiskt och inte precis ofta. Det är den där kända tiden som alla pratar om... Några alster har iaf hunnit bli färdigställda här i Leialand...tanken är att jag ska få ihop så pass många saker att jag kan stå på den lokala adventsmarknaden...OM JAG VÅGAR.

Först ut att visas upp är filten med stort F. Jag hade så gott som förlikat mig vid tanken att den aldrig skulle bli klar, att den skulle bli ett riktigt UFO...men så plötsligt bara hände det...


Jag vet inte vart den ska få bo, jag skulle ha valt andra färger om det hade varit idag och jag skulle även ha gjort rutorna på ett annat vis...men ändå har den en speciell liten plats i hjärtat...den allra första maskan jag gjorde med en virknål, en pytte-storebror som vi precis fått komma hem från sjukhuset med och ja...minnen helt enkelt.

4 kommentarer:

  1. Åh, vilken fin filt!! Så fint att du parat ihop 4 och 4, kändes lite nytänk :)

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt vacker! Tänk så mycket minnen man kan väva (i detta fall virka) in i ett alster. Förstår att just denna filt har en speciell plats i ditt hjärta.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefin :) Vet det där med tiden, jag vill göra så mycket men hinner inte med det. Men jag är glad att jag lyckas knåpa ihop Sofies dopklänning :)
    Kram

    SvaraRadera