lördag 21 juli 2012

Harlequinrutor tack


Jag vill ha hela soffan full med harlequinrutor a la Erica Laurells diton för Folk From The Oak. Men hur gör jag? Ja...jag vill inte köpa dem utan knåpa ihop själv förstås...men jag får inte till rutorna med virknålen och ja...jag får definitivt inte till dem med stickorna.

Någon vänlig, duktig, kreativ, underbar människa där ute som vet hur man gör och som på ett otroligt pedagogiskt sätt kan förklara detta för mig? Eller som vet var jag kan hitta en beskrivning? Jag har googlat mig tokig men hittills bara hittat halvdana rutor...och det vill jag ju såklart inte ha....fina rutor ska det vara:)

Fröken Pyssel kanske?

2 kommentarer:

  1. Nåt sånt: http://www.youtube.com/watch?v=bceiQrDTJw0 ?

    SvaraRadera
  2. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig. kram

    SvaraRadera