torsdag 3 maj 2012

Det var en puff.

...en glad cirkus-puff närmare bestämt.

Filt, sjal och matta var några av gissningarna på det slutförda virkprojektet och tanten var ju klart närmast med sin gissning på stolsdyna (även om hon minsann gick och ändrade sig;) eftersom det iaf sitts på spektaklet.
En halvmeter hög och kanske 40 cm i diameter...virknål 2,5, på tok för tunt garn och galet många färger...det är lite så det blir när man bestämmer sig för att bara använda garnrester (ur ett begränsat garnlager kan tilläggas). 

Från början en "marrakech"-puff i präglat, brunt skinn hemfraktad från Tunisien, numer en färgklick att sitta på när det ska läsas godnattsaga för Storebror.

8 kommentarer:

  1. Herregud så fin männska! Starta butik för sjutton gubbar, :)
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Så himla fin den va! ! Duktig tjej =)

    SvaraRadera
  3. Attans, att jag skulle ändra mig. Min första gissning var ju ganska nära;)
    Men du hade rätt. Jag är en norrlänning, som bor utanför Skellefteå =)

    SvaraRadera
  4. Såå fin! Jag har också haft lite planer på virkning av puff, men jag tror att det får bli en dyna istället. :)

    SvaraRadera
  5. Så himla fin! Vad kreativ du är :)

    SvaraRadera
  6. Wow vilket jobb! Snyggt!

    Och vilket roligt projekt att fixa i trädgården...nu när solen skiner så är det ju allt man vill, ut och fixa och njuta. Synd jag har en lägenhet utan balkong :P

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Så härlig!! Önskar jag oxå var så pysslig och händig, kanske i ett annat liv när det finns mer tid över :)

    SvaraRadera