måndag 17 juni 2013

Fitnessfighten halvtid

Dåligt med uppdateringar om fitnessfighten, jag vet! MEN jag har haft fullt upp med att få ihop tiden med träning och mat och vardag.

HALVA tiden har redan gått och snabbt dessutom, ändå känns det som att det är en evighet kvar.
Det kräver mycket planering, det tar en hel del tid och framför allt krävs det en hel del jävlar anamma så att man faktiskt gör allting.
2 av 15 dagar har jag INTE tränat...dessa dagar har jag stått med målarpenseln fram till 22-tiden och kroppen har helt enkelt sagt ifrån. Annars har träningen gått över förväntan ända tills idag...idag var det en riktigt tung dag även om jag i slutänden lyckades avklara 13 km promenad, 20 minuters löpning och 40 minuters styrka.

RESULTATEN? Ja gott folk dom väntar på sig minsann. Vågen säger ingenting jag hurrar över och måttbanden mäter ungefär detsamma men jag HAR blivit starkare och jag kan se ändringar på kroppen.
Jag misstänker att mina förutsättningar inte har varit dom bästa och att det tar lite längre tid för min kropp att ta till sig av allt det här än vad det gör för de flesta och jag ska skriva mer om det senare.

15 dagar avklarade 15 dagar kvar att fixa! Var snälla och lämna lite peppande kommentarer nu för det behövs kan jag lova. Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Förändringar kommer (tyvärr) inte över en natt. Vill man ha ett långsiktigt och hållbart resultat är det bättre att låta förändringen ta tid och successivt bygga upp kroppen och styrkan.
    Du är så duktig som kämpar på och du skall se att det ger utdelning även i spegeln. Det viktigaste är trots allt känslan, men visst är det roligt att kunna se resultaten också ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är grymt imponerad över att du genomför det! Och tränar så där vid 22 på kvällen, det skulle jag aldrig orka! Vad gör du på dagarna när du inte hinner träna? Förutom måla då :)
    Angående vikten så är jag ingen expert, du kan nog mer än mig om mat och kalorier, för jag har för mig att du haft någon ätstörning? Ber om ursäkt om så inte är fallet! I alla fall så reagerar ju kroppen på om du legat på ett kaloriunderskott förut, då tar den åt sig all energi den får nu när du matar kroppen med mer kalorier (som jag antar). Man kan till och med gå upp lite i början. Att ligga på kaloriunderskott är väldigt vanligt även om man inte har ätstörning, eftersom de flesta inte äter 5-6 mål mat om dagen. Det kan ta ett tag innan kroppen inser att den får mat med jämna mellanrum, när den gör det så kan den börja släppa på sina lager.
    Huvudsaken är ju dock att du ser och känner resultat av din träning! Du byter ut sladder mot muskler ju, så vikt och mått kan ju vara detsamma även om formen ändras. :) Heja dig!

    (Gud vad denna kommentar känns snurrig, hoppas du fattar vad jag menar!)

    SvaraRadera