tisdag 9 oktober 2012

Senaste tiden...

...i bilder.
  1. Jag har garnpysslat. Bl.a har jag virkat ett par babytossor...eller ja det skulle ha blivit ett PAR men det blev visst bara EN...och en sula...sen tröttnade jag i vanlig ordning. Men en vacker dag så kanske den där andra lilla tossen också kan få bli klar...blir bådesvårburet och opraktiskt med en ensam liten toss.
  2. Världens bästa Storebror får numer titta på tv INNAN dagis...ve å fasa...eller helt enkelt ren överlevnadsinstinkt av en mamma som inte vet hur hon annars skulle fixa både sig själv och barnen innan dagislämning.
  3. Mannen kom hem med en tv till Storebror. Tv´n skulle allt sitta bäst på en viss vägg. En vägg som tyvärr inte satt i Storebrors rum utan i föräldrasovrummet (även kallat det andra rummet...vi har ju om vi ska vara ärliga bara tre rum inkl vardagsrum/kök). Jo men så vi fick lite snabbt byta rum...och ja då fick jag den briljanta idén att bygga en ny säng åt Storebror. Ett bygge som inte skulle innebära några speciella kostnader eller så utan mer man-tager-vad-man-haver-stilen. Sagt och gjort....Storebror sover i vår säng tillsammans med oss medan jag kämpar för att bli klar med det pyttelilla men ack så stora projektet:) Mannen är givetvis bortrest.
  4. Lillebror är fortfarande världens snällaste...lika glad, lika lugn...men tjockare:)
  5. Storebror klär på sig själv och kör omedvetet en gammal klassiker...Kriss-Kross...en klassiker som ligger bäst där den ligger...begravd väldigt djupt.
  6. Jag är fortfarande jag.


  1. Storebror har blivit med ny mössa....en Nils Karlsson Pyssling-mössa. Självklart hemmavirkad.
  2. Jag och barnen har hunnit gästa fina Mu IGEN...vi hade syjunta...fast en garnvariant. Det gick sådär...6 barn och en sällskaplig hund ...det blev inte så många maskor. Fast det är imponerande att vi har lyckats dejta tre ggr på typ ingen tid alls...räknat i vår tid...inte den allmänna, vanliga tiden.
  3. Jag har pussat en drake...en italiensk, röd drake. Varför? Ja den som visste...
  4. Och SOM jag virkat....
  5. ...och målat (den där sängen igen).
  6. Hela familjen har packat in sig i bilen och farit på marknad också...samma dag som vi egentligen skulle blivit klara med Storebrors rum...han fick iaf åka karusell.
Klart...slut...över och ut.

3 kommentarer:

  1. Söta Maja!! Härligt att få en liten uppdatering ;-)
    kramar

    SvaraRadera
  2. Du håller dig då sysselsatt och jag är som alltid lika imponerad av alla pysselprojekt du tar dig för.
    Hur går det med studierna, pluggar du fortfarande, är du färdig eller är de lagda åt sidan?
    Kram

    SvaraRadera